9 dec t/m 7 jan Kerstgroepen wereldwijd

KERSTGROEPEN UIT DE HELE WERELD IN HET WAALRES MUSEUM

Ook dit jaar zal in de kerstperiode in Het Waalres Museum een selectie van haar grote kerstgroepencollectie te zien zijn. Het Waalres Museum is er trots op dat zij de beroemde Ninteman- collectie welke bijna 200 kerststallen en groepen uit alle werelddelen bevat, kan tonen. Daarnaast kunnen we dit jaar ook een selectie van kerststallen tonen afkomstig van Mevrouw Jolande Remmits uit Waalre. Deze Ninteman collectie is aan Het Waalres Museum geschonken met de bedoeling dat zoveel mogelijk mensen er naar kunnen kijken.
Het wordt een familiefeest voor jong en oud om al deze kerststallen en kerstgroepen te kunnen bekijken. Een kleurrijk geheel dat laat zien hoe in de gehele wereld het kerstfeest werd en wordt gevierd.
Zoals in het Christendom de geboorte van Jezus wordt gevierd, zo is er in het Hindoeïsme aandacht voor de geboorte van de God Vishnu die uit het water wordt geboren. Boeddha wordt uit de zijde van zijn moeder geboren. En ook de oude Grieken schonken aandacht aan deze gebeurtenis door Dionysos te vereren. In de bovenzaal van het museum worden artikelen uit de Brabantia collectie en Simplex puzzels en speelgoed tentoongesteld.

De tentoonstelling is vanaf zaterdag 9 december tot en met zondag 7 januari.
Het museum is geopend op woensdag, zaterdag en zondag van half twee tot vijf uur.
Gesloten op 1e Kerstdag en Nieuwjaarsdag.