21 jan t/m 15 apr 2017: Annelies van Gurp

Glas en schilderijen

Tentoonstelling in Het Waalres Museum “Samensmelting”van Annelies van Gurp - Verhoeven van 21 januari tot en met 15 april 2017.

Het werken met verschillende materialen als bezigheidstherapeute is de aanzet geweest tot het ontwikkelen van de creativiteit van Annelies.
Ze heeft veel onderzocht en geëxperimenteerd; van tekenen en schilderen tot brons, glas, steen en nog veel meer.
Daarom heeft de tentoonstelling van Annelies van Gurp- Verhoeven de toepasselijke titel “samensmelting” gekregen.

Deze uitgebreide ervaring met het toepassen van materialen is nu tot een punt van samenkomst en samensmelting gekomen.
Spontaan en intuïtief zoekt zij haar materialen bij elkaar en het is een feestje om de beelden te zien die zij daar mee maakt. Ook een feest voor Annelies om op die manier in haar atelier te werken.

Ze heeft een passie voor ritme, beweging en ordening. Humor vindt zij belangrijk en is dan ook terug te vinden in haar werk en ook terug te zien in de wereldjes die zij schept. Elk schilderij, doosje of stolpje is een wereld op zich! Vaak met afgedankt of gevonden organisch materiaal maakt zij een nieuwe plek om bij stil te staan, en als het ware er even in te kruipen en te vertoeven.

Annelies nodigt de kijker uit om zich te verwonderen en te genieten van de objecten en schilderijen die zij in deze tentoonstelling met ons wil delen. Voor meer achtergrondinformatie, zie ook de website van Annelies van Gurp : www.anneliesvangurp.nl

Het Waalres Museum, Willibrorduslaan 4 in Waalre (dorp) 040-2216985
is geopend op woensdag, zaterdag en zondag van 13.30- 17.00 uur.